BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

29 December 2008

Sesuatu

Salam sume..
sebenarnye mood aku hr ni bkn nk dtg keja sbb I spatutnye on leave today but my boss suh dtg gak..jadinye, aku asyik berblogging je hr ni..ni dah entry yg ke-3 utk hr nie..
mcm2 yg aku nk citer..
smlm mak mentua aku tel, dia bgtau ade sedara suami aku ni ckp da lama kami x g umah dia. Hubby aku ni bkn berkenan sgt nk g umah dia sbbnye sedara dia ni x brape berkenan kt aku..pelik kan manusia nie? siap hasut mak mentua aku supaya benci kt aku..jahat punye org tua..ni bkn aku reka tau tp mak mentua aku sendiri yg bgtau..mak mentua aku kesian la kt aku dan hubby, kitorg bkn usik pape pon mak cik dia tu. Tetiba kerek. Alhamdulillah la dia x jadi mak mertua aku klu x haih! mau aku nangis stiap kali blk kedah..korg bayangkan klu kitorg blk kedah, makcik dia pon sibuk la nk blk umah mertua aku. Nk tgk aku ni buat keja umah atau tak. Niat jahat dia sll la dpt dihidu oleh hubby aku. Pastu mula la berlaku proses sound menyound. Aku ni da la jenis bangun pagi mana nak awal, selagi blom kul 9/10 mana nk bgn..mertua aku pon tau aku mmg susah bgn pagi..klu makcik tu ade, dia bising2 la kt dapor..benci btol..hubby aku pon bile dgr makcik tu bising2 lg le dia peluk aku suh tido..hehe..suke je aku..mmg aku x hasut pon hubby aku suh benci makcik tu tp mmg melampau la org tua tu..dah la kuat membebel, pastu ckp kuat2 plak tu..nasib baik mertua aku x macam tu..Allah berikan aku sebaik2 mertua..x penah aku terasa cam menantu kt umah mertua aku. aku rase cam anak dorg sendiri je. Sbb tu aku xde masalah langsung nk blk umah mertua aku. Dok lama pon xpe..mcm org lain sume tanye apa perasaan dok umah mertua? Bg aku sama je, xde stress pon. lgpon kelebihan skit pada aku sbb adik-badik hubby aku sume lelaki so mertua aku xde la cari perbezaan kot. Klu x mesti dia ngumpat aku dgn anak pompuan dia..hehehe..

Hubby aku ni bila dah x suke dgn ssorg dia mmg mcm tuh..take time skit nk ok semula..sama la dgn kes makcik ni..dia x suke aku mula dr hari pertama aku g umah dia. Pastu hubby aku dpt tau..dia dah x ok dgn makcik tu..pastu kami kawin, dorg dah ok la lps tu..makcik tu dtg kt majlis kami..pastu, dia mula lg ckp benda buruk2 pasal aku..plak tu g bgtau mertua aku. mertua aku plak g ckp kt hubby aku. Hubby aku hangin la..dh elok2 org nk berbaik tetiba dia buat hal plak. Smpai kesudahnye dia x g umah org tua tu..aku ajak gak g, pastu hubby aku ckp buat apa g umah org yg x suka kt ayang? aku pon ckp la, org tua apa nk kisah? xpe la dia x suka ayang pon tp dia masih makcik abang..suami aku sungguh terharu bila aku ckp camtuh..sbb tu dia ckp aku baik hati..tapi tulah sll aku ckp, org terdekat n terapat dgn kita je yg tau hati budi kita ni..aku bkn la nk kata aku ni baik sgt tp klu berurusan dgn org tua ni kita x kan menang..dorg je yg btol..aku pon xtau nape dia x suke aku..x kan sbb aku susah nk bgn pagi je dia x suke. ataupon sbb aku x lawa kot..huhu..Wallahualam.. tapi makcik2 sebelah mak dia sume ok dgn aku..mertua aku ckp sume puji aku..hormat org tua, pandai jaga makan n pakaian suami (padahal hubby aku jaga sendiri)hehe..dorg tertipu..credit to hubby aku sbb pandai cover wife sendirik.. Sayang Abang..hahaa..


pipi aku yg semakin tembam dari hari ke hari.



on the way nk g beli barang dapor

1 comments:

miSs dee 4 dino said...

salam kak sue..
normal lah..memang ade mnusia yang macam tuh...daia pun ade pengalaman yang lebih2 kurang sama..xphm sungguh dengan org luar yg suka nak hasut2 n bikin haruk dlm family kita..tambah kalu org dlm family kita termakan hasutan tuh..adoi..sabar je lah..