BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

19 November 2008

Adam oh! Adam...

At Genting Highland tgk kuda terbang. Adam pon pelik, camne la kuda leh terbang ye sayang?

Tunggu makanan..nmpk x mangkuk putih tu? ada makanan sbb tu dia x lari mana2..kuat mkn budak ni..anak buah sape kan? hehe...

Adam oo Adam..last year on 10th December 2007, my sister dpt a new baby. She tried so hard to find a name for her son. Finally, Muhammad Adam Ikhwan telah dipilih for their son. Mak aku la yg paling happy coz blk je dr menunaikan haji last year tetiba dpt cucu. Terkejut mak aku, smpai umah tanye anak sape nie? masa g tu kakak aku x pregnan pon, blk je dpt baby..tp mak aku ckp mmg dia ada doa kt mekah moga kakak aku dpt anak n Alhamdulillah, doa mak aku dimakbulkan Tuhan.

Adam ni sebenarnye kakak aku adopt drp 1 family yg susah kt Perak. Kebetulan kakak aku yg keja kt hospital taiping yg arranged utk amik Adam ni..dah rezeki kakak aku kan? dah kawin about ten years tapi xde rezeki nk dpt zuriat sendiri. Family aku anggap Adam ni cam anak sendiri. Xde perbezaan malah dia dpt layanan lebih lagi dr kami sume. Bayangkan hubby aku yg x berapa suka budak tu dgn Adam dia leh tlg mandi n buat susu. Hai bertuah betul Adam tu.. kat sini aku nk share pics Adam dgn sume:-

Adam dan Maksu before goes to Mak Itam house.

Adam and Paksu at ECM Kuantan to shopping baju raya

Adam n Kak Asya main byk Toys at Asya's House

Adam loves to make this face

Adam try his new raya songkok

Hobi Adam yg x tahu smpai bila bertahan..Hisap Puting

Adam berlagak! Dlm keta xmoh org pegang dia...

Skrg ni dia br belajar jln..dah bleh lps tangan mak aku ckp..hai..rindunya kt dia. Adam ni pantang nmpk org berdiri dia mesti susah ati nk ikut. Dia ingat org berdiri mesti nk jalan. Satu lg pantang dia klu nmpk org pakai tudung mesti dia nk g kt org tu. X kira sape la.. especially mak aku (Wan dia) Kami org Lipis ni kebanyakannya nenek tu kami panggil Wan.. Wan Adam ni klu g mana2 mesti beli pape kt Adam ni. Paling x pon dia akn beli toys. penah skali tu mak aku ni g beli control car. Bkn Adam yg main tapi babah dia yg lebih. Adam punye la kejar keta tu ngan walker dia coz babah dia main laju giler..hai..babah2..

Ada satu insiden di mana Adam jatuh katil. Tidur lasak sgt..Adam ni suka guling2 atas katil. Penah skali tu satu umah terkejut, Adam jatuh. Menangis sat je tp tinggalkan lebam hampir separuh muka. Kakak aku kelam kabut bawak g klinik. Yelah kan, budak kecik jatuh katil. takut la jadi pape ke kat dia. Kot ade luka dalaman kan? kita mana tau.. Alhamdulillah, doctor ckp xde pape cuma lebam je. Jadi la Adam 'pirate of the Carribean' dlm seminggu tu.. Sume mak sedara yg tau citer tu marah kt mama Adam. Dorg ckp dia cuai..benda dah nk jadi kan? nk buat camne lg..tp lepas tu kakak aku mesti letak bantal tinggi2 halang Adam dr tergolek ke bawah katil lg..

Skrg nie dia jadi permata hati kami sekeluarga..aku n hubby pon xtau nape kami sayang budak tu..padahal bukan ade ikatan kekeluargaan pon. Dia cuma anak angkat kakak aku aje.. Kdg2 takut jgk manalah tau bila dah besar nti dia akan cari family dia smula. Tapi mak aku ckp, kluarga kandung dia xleh pisahkan..berdosa putuskan silaturrahim antara dia dgn family kandung dia. Hanya Tuhan yg tahu apa akan berlaku akan datang..kita hanya mampu berdoa supaya semuanya selamat dan dilindungi Allah..

Wallahualam..


0 comments: