BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

20 November 2008

Mood..

Hmm...

Ntah le nape dgn aku hr nie..dtg keja mula2 mood ok pastu terbaca la benda yg menyakitkan hati. aku pon x tau psl apa aku leh sakit ati tetiba je. DugaanNya..teringat aku lagu Hujan tu. Cam kena je dgn hati aku skrg nie. Ah! malas la nk pikir psl tu. Jom kita happy skt..

Mak aku nk dtg Miri dgn kakak aku 23hb ni..Yahoo! leh raye aji dgn mak thn ni. thn lps mak aku raye kt Makkah sbb menunaikan rukun islam yg ke-5. InsyaAllah, lps raye ni nk buat kenduri kesyukuran skit kt umah aku. Nk jemput jiran tetangga mkn2. Alhamdulillah, rezeki kitorg murah sgt sejak akhir2 nie..Lgpun hubyy aku da confirm so dia skrg da jadi Inspektor penuh. Xde lg kt dpn nama dia huruf PI..skrg da jadi I shj..Alhamdulillah, sume tu rezeki kan..sbb tu aku ni x suke pk yg -ve2 nie. buat sakit ati n kepala je..sume yg berlaku ada hikmah dan maksud yg tersirat.

Bila nk dpt interview pegawai siasatan BPR ni. Aku da lama tgu. X sabar nk g interview.. Apa yg dorg nk tanye pon xtau. Aku mmg suka jadi penyiasat nie. Terpengaruh dgn CSI, Numbers and byk lg citer lain mengenai penyiasatan nie. Tp Malaysia punye citer cam hampeh. Xde siasat pon tetiba dpt suspek. X ke pelik tu. Whatever..aku malas nk kutuk lebih2 sat g ade yg HOT..hehe..

Aku teringin nk g Brunei..tapi hubby aku ni byk problem nk buat pasport. Dia kata kena ada surat kebenaran dari Bukit Aman la..susah gak klu camtu. Xkan aku nk g sorg2 kan? mana besh! kesian la kt hubby aku klu tinggal dia. Pastu kakak aku plan nk g Padang, Indon plak. Nk shopping, next year kot br g..InsyaAllah, tu pon klu byk money..korg pon tau le klu nk g shopping ni kenalah bawak duit ribu-ribuan hinggit, klu ribu-ribu rupiah mana cukup kan? Mana aku nk cari duit byk camtu..ada sesape yg nk sponsor ke? klu nk jgn malu-malu hubungi aku di talian 019-...... Hehehe..mcm le ade melainkan hubby aku yg rela ati nk menyeponsorkan wife dia nie..Tapi yg paling penting hubby aku kena buat pasport dl..n then br leh plan ke mana nk g..klu g Bandung pon ok gak kan? Ala, Air Asia skrg kan da murah..Now Everyone Can Fly.. Amik la kesempatan ni utk Cuti-cuti Malaysia..Promo la plak..Da puas jln2 kt semenanjung apa kata jln2 kat Borneo plak. G Sipadan ke? Aku xnak g Sipadan tu..buat apa.aku bukan pandai swimming pon. Tgk laut? baik aku blk Kota Kuala Muda tgk Pantai Merdeka. Tp dlm malaysia ni aku cuma x penah smpai Sabah je lg..Negeri2 lain tu Alhamdulillah, sume aku da smpai. Bkn smpai pijak kaki je tau. AKu dah penah bermalam le.. Nasib baik hubby aku ni jenis kaki jalan gak. Kira kami ni blh geng la..sama2 kaki jln n likes travel. Bkn apa, amik kesempatan sementara xde baby, sat g ade baby susah plak nk jln2. Nk plak duk jauh2 ni. Balik kg nk kena bwk cucu jumpa Tok Wan la, Atok la, sat g buat plan nk g melancong tetiba x jadi sbb x puas lg jumpa cucu. Camne tu? Bkn aku ckp susah ada baby. X susah pon cuma atok n nenek tu yg x puas nk jumpa cucu. Maklumla jumpa cucu setahun skali je..apa aku melalut smpai cucu2 nie..xde maknanye la..

Sape penah makan Sea Cucumber Soup? besh siot.. 1st time aku mkn kt satu restoran cina + Melayu(Sri Meranti) kat Sibu nie.Halal tau. Ya Allah, mmg sedap sgt2..aku penah bwk mak aku mkn kt situ n order la sup ni. Mak aku pon suke. dia panggil sup pekat..ala..aku rasa cam nak mkn la plak. Absolutely gorgeous rasa sup tu tau.. Sape yg nk rasa sup tu mai datang sini ek. aku belanje mkn kt situ. Restoran tu antara tempat yg plg aku suke mkn la.. Menu dia such as Lemon Chicken, Kerapu Stim n Japanese BeanCurd pon marvelous gak rasenye. Pastu setiap kali ada dinner utk PERKEP mesti ada sup ni tapi x sama dgn sup kat Sri Meranti tu. Sup situ antara yg paling besh kt Sarawak ni. AKu penah gak mkn sup yg sama kt Bintulu. Pon not bad rasanye.. aku dok sini kena belajar makan makanan cina. Nasib baik aku spesis yg leh telan sume benda..(Yg HALAL je tau).. Korg penah rase buah Dabai? Kat Sibu ni byk jual buah tu. Kt tmpt lain ada tapi x se fresh Dabai kt Sibu nie.. Rasa lemak2 n sesuai dibuat ulam and cicah sambal. Ade hubby kwn aku cicah ngan BUDU (sah2 org kelate nie) hehe..FYI dabai tu cuma ada kat Sarawak je tau. berbuah pon ikut musim.. aku nie suke citer pasal makan kan? nampak sgt aku suke mkn..hehe..jgn xtau byk makanan br aku try sejak dok negeri org nie..tulah kan? Org ckp JAUH PERJALANAN LUAS PERMANDANGAN..btol ke apa aku tulis tuh? aku main hentam je..hehe..byk pengalaman idup aku kutip kt sini. pengalaman nie jgk amat bermakna utk dijadikan sbg panduan sekiranya ade destinasi br yg perlu kami tuju slps ini..maklumla hubby aku polis, mesti akan ada pertukaran tempat kerja dan aku sudah semestinye akn ikut kemana pon dia dihantar. Pengorbanan sorg isteri..hehe

Hari ni keja aku update blog n bc blog org lain..
Keja opis x buat..
apa nk jadi nie...

Babai...
些些 (Xie Xie)

0 comments: