BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

22 November 2008

Add furniture

Hoola..

dl aku penah citer yg hubby aku ade berkenan kerusi kt kedai perabot nie..smlm aku n hubby aku da g tgk n da beli pon. cume tgu kedai tuh anta kt umah je..pastu aku order carpet ngan mak aku. suh mak aku belikan kt Nilai n nti bwk dtg sibu. Mak aku kan nk dtg Miri esok so hr ni kakak aku nk shopping kt Nilai. So, aku amek la kesempatan nie utk beli brg umah aku gak. aku ingatkan hubby aku marah bile aku suh mak aku tlg beli. Dia takut susahkan mak aku bwk. aku slowly talk to him..dia x terpikir ke xkan la mak aku nak junjung benda alah tu. apa yg susahnye? masuk dlm kargo n then smpai miri ltk la ats troli kan? hai hubby aku nie..pastu kami g Miri nti amek la kt umah kakak aku..pas aku da terangkan barulah dia ckp ' ok la Yang, Ayang suh mak beli ye. Lgpon susah nk cr carpet murah kt sini. Alang2 dorg da smpai Nilai tu bleh la tlg belikan utk kita'. Tau xpe..hubby aku nie dia mmg camtu..mula2 mmg dia akan bantah pastu keja aku la kena slow talk kt dia blk..aku da faham sgt da perangai dia camne..dia ckp dia cuma kesian kt mak aku je..baik btol menantu.. :">

Eh! aku lupa nk bgtau..aku ada bela hamster 3 ekor. ade 1 ekor betina n 2 ekor jantan. ade la sekor jantan tu xmoh dok dgn betina. aku penah belikan sekor betina utk aku jadikn kawan dia pastu dia gaduh beb. Sampai mati betina tu dia gigit. Pas dr tu aku tau la yg jantan sekor nie xmau dok dgn yg lain. So, yg lg 2 ekor aku letak la skali. N then dia beranak 3 ekor. aku bg kt anak jiran aku sbb dia minta. aku pon bg la..kecik sgt masa aku bg kt Shakila(anak jiran aku) tu. Lps dr tu trus x beranak. klu beranak pon anak dia x idup. ade nenek kt opis aku ni ckp, klu 1st beranak jgn kasi org sat g benatang tuh dah xleh beranak. aku mana tau. aku pk klu bg budak tu skrg, lain kali dia leh beranak lg..da, smpai skrg blom beranak2..tp ok gak klu x beranak. Xde la aku kena beli umah lain utk anak2 dia. Mahal plak tu umahnye. Hr tu pon hubby aku yg belanja umah benatang tu. Maintenance pon pakai duit gak. aku sebenarnye nk bela kucing tp hubby aku x suke. dia ckp nti umah kotor. aku pon pk2... btol gak! dah la bkn aku yg sapu sampah n mop umah. Hubby aku yg buat. So, aku tima la alasan yg dia bg tuh.


Camni la hamster kat umah aku..gemok n pendek..cam tuannye jugak..hehehe...

Eh! Bley ke hamster aku wat aksi camni? X caye la..

Hr nie hubby aku order sambal tumis udang..dia suh aku masak..aku keja half day je hr nie..kul 12 da blk so aku leh la masak blk keja nti..kesian gak asyik mkn kedai je kan? nk jaga suami nie kena jaga perut dia dl..skrg da buncit perut dia..uniform pon da kena tempah lain..sume da ketat..smpai kena tegur dgn bos pon..huhu! ade kwn dia ckp aku ni bg mkn apa kt dia smpai jadi camtu. bg mkn nasi la..kdg2 je bg mkn bihun n mee goreng..hehehe..xpe la kan? asalkan hubby aku sihat walafiat pon dah syukur Alhamdulillah..jgn la ada penyakit yg berbahaya menimpa keluarga aku..sayang sgt kt hubby aku nie tau..walaupon x hensem (bg org lain la) hehe..tapi dia baik hati n bertanggungjawab orgnye..ingat senang ke nk cari lelaki yg nk pikul tanggungjawab sbg suami pd zaman skrg nie? kebanyakan nk kejar material je tau. nk plak skrg nie sume benda duit..duit..duit..sume benda nk guna duit. Kepada pompuan di luar sana rendahkan la hantaran anda supaye bakal suami anda x berfikir byk kali utk meminang anda..hehehe..kehidupan slps berkahwin tu yg lbh penting tau..mesti ramai yg bengang dgn statement aku tadi..hehehe...ayyoo..jgn kena serang da la lps nie..

k la..aku nk stop da sblm aku melalut benda lain. Nti lg ramai yg hot..
hahaha..

谢谢 (Xie Xie)

0 comments: