BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

10 December 2008

Alhamdulillah..

Syukur Alhamdulillah..

Tajuk entry aku hr nie membuatkan ramai yg suspen..Actually, syukur Alhamdulillah tu ada maknanye yg tersendiri dlm hidup kami suami isteri..X semestinya good news tu apabila aku pregnant aje kan? bg kami Alhamdulillah tu adalah utk menyatakan bahawa akhirnye selamat gak kami buat open house utk raye korban ari tuh..ramai btol yg dtg. X sangka ramai yg dtg..yelah kami invite dlm 40 org je..nasib baik kakak aku nk masak lebih skit klu x mesti kesian x cukup makanan untk tetamu kami. Mostly yg hadir adalah kenalan hubby aku..kwn opis aku adalah dlm 20org..yg lebihnya adalah kwn2 hubby aku n his officer..

Menu yg kakak aku masak adalah nasi tomato, ayam masak merah, opor daging, nasi impit, ketupat daun palas, kuah kacang, acar timun, kek, buah-buahan dan air mirinda ijau.. air mirinda ijau ni mesti korg ingat air berkarbonat kan? sebenarnya air nie kakak aku buat resepi br..mmg besh air nie..rase dia cam mirinda ijau tanpa gas. Korg nk try x? aku bg resepi..

1 camca teh esen vanilla
1 botol kecil pewarna hijau
1 botol kecil perisa pisang
1 botol kecil oren sunquicks
1 kilo gula pasir
1 jug air masak

Campurkan semua bahan dalam periuk dan kacau sehingga gula hancur. Tuang ke dalam bekas dan campurkan dengan air masak n ais ikut tahap kemanisan masing2..
Selamat Mencuba..

Haish! Tetiba bg resepi plak..Tp serius mmg nyaman gilak air tuh..haha..madah srawak plak kamek ni..sik pande madah srawak..

Hr nie birthday Adam yg pertama..byk perkara manis dlm idup aku hr nie.
Penuh dgn citer2 besh jek..Mood aku hr ni sgt bagus..perfume br yg aku beli dl pon br je smpai..
Mmg da lama nk beli perfume Nina Ricci tu..sweet sgt baunye..Alhamdulillah, dpt gak aku beli..
Pasni tgh ushar2 nk beli handbag Coach plak. Xtau la bila plak dpt beli agaknye..Ya Allah, Ya Tuhanku..Murahkan la rezeki kami sekeluarga..harap dimakbulkan la doa aku tu..

Ok la..aku kt opis nie cam ngantuk je..bos aku g china lg..td bos aku suh pilih aku nk hadiah ape..cam nk bg hadiah kt aku je bos aku tu
sat g aku minta jam Guess br tau..huhu..tp x nak gak klu dia beli kt China takut x berkualiti je..
Last2 aku ckp"up to you la nk beli apa"..hahha..baik x ayat aku? tapi dlm ati Tuhan saja yg tau..

dah la kot entry aku hr ni..tetiba xde idea dah nk tulis apa..rase cam da tulis sume pon..
To Ima, akak ucapkan 'Welcome To The Bloggers Club'. Kelab yg penuh dengan kisah suka duka perjalanan hidup..huhu..

K la..Adios..

0 comments: