BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

02 January 2009

2008 & 2009 - Happy or Sad Ending???

Holla everybody..

Bile direnung2 kembali, sekejap je masa berlalu. Cam br smlm je masuk 2008 pastu hr ni dah msuk 2009. Semakin cepat n laju putaran dunia..Umur semakin tua tp perangai masih blom matang2..mcm kanak2 ribena lg..Aku dgn hubby aku cam bestfren porever..xde istilah istri mithali nie..aku tgk org lain klu ngan hubby bkn main lembut g bercakap. Urmmm..aku? Xde lembut2nye..kdg2 aku ade gak la konon2 ckp sopan santun dgn hubby aku..aleh2 dia pi gelak kat aku ckp aku ni apa kena ckp bkn main sopan dgn dia..abis tuh camne aku nk berubah..tu maknanye dia leh tima aku seadanye kot..hehehe..cam poyo je ayat..hubby aku ckp aku ni x hipokrit..sbb tulah dia pilih aku..hihi..skrg ni dia da pandai jeles2 tau..klu g shopping mall x bg aku jln sorg2..dia takut ade org ngorat. Aku plak mmg x suke dia ikut aku g beli-belah nie..sume benda xleh beli n x lawa bg dia..tension arr aku beb.. aku ni dah la jenis klu g mall at least mesti ade 1 brg yg aku nk beli..x kira la bkn utk aku pon xpe asal aku ade membeli..Tu pon salah satu sbb nape hubby aku x benarkan aku g shopping sorg2 selain dr takut aku kena ngorat..hehe.. Tapi dah mmg aku camni, dah cube ubah tp x menjadi arr..TOLONNN..TOLONNN..HELP ME!!!

Citer bab 2008 nie, byk pengalaman bg aku manis2 belaka..byk percutian yg dirancang menjadi n yg plg penting, aku mula keja pada 16 Mac 2008. Until now i'm still working here..InsyaAllah akn keja sini hingga aku dpt keja gov..pastu bln 5 blk semenanjung n jalan2 ke Padang Besar, Perlis n beli bunga utk dibawa blk ke Sibu. Pastu g picnic kt Cherating..Harmoni tol sea view Cherating ni tau..sayangnye x rakam pengalaman indah tu..pastu blk Sibu n continued our life. Tgu posa pastu blk kg lg utk beraya..aku sonok dok sibu ni sbb tiap kali raye mesti hubby aku dpt cuti sebulan punye..mmg beraya sakan la kami..Raya dl pon kami sempat ke Langkawi n Genting..Bercuti dgn hubby aku kt Langkawi n ke Genting bersama family aku..bestnye masa tu..

Tahun 2008 gak aku asyik dgr berita kwn2 pregnant. Sana sini sume pregnant..jiran2 aku pon sama gak..tp ia x memberikan kesan yg negatif dlm idup aku..tu sume rezeki yg Allah berikan pd dorg..mgkin blom smpai masanye kami bergelar papa mama kpd anak2 kami..Allah tu Maha Mengetahui atas setiap apa yg berlaku. Kami sentiasa berfikiran positif dlm hal nie..

Penutup bg tahun 2008, aku dan hubby ke Miri utk bercuti..byk gak tmpt menarik yg bleh dilawati kt Miri nie..mcm2 tempat kami g..hopefully kami akn berkesempatan lg dtg ke semua tmpt yg kami da pegi dl..



Pembuka 2009, aku ikut hubby aku buat keja kt Sibu Square, hubby aku kena pastikan pertunjukan bunga api sempena 2009 countdown berjalan lancar. Dah jd keja hubby aku utk memstikan org ramai x duduk berhampiran dgn tapak pembakaran dan pelancaran bunga api tersebut. Takut berlaku perkara yg x diingini je pada org ramai ni..pekerja bunga api tu ade insurans so klu terbakar pon dorg insurans leh covered dorg..
Setiap kali new year or function kt Sibu ni mesti ade pertunjukan bunga api. Mcm acara wajib la setiap kali ade festival atau perayaan pape. Syok gak la..tp ini le first time aku dpt rakam pon. Sllnye aku tgk cam xde mood je. Bosan beb, mana xnye aku tgk punye la dkt sbb ikut hubby aku buat keje. Hubby aku nie stiap kali ade pertunjukan bunga api, dia kena pantau penggunaan n kehadiran org awam yg xleh dok dkt2 dgn tmpt pembakaran tu. Tp mlm tu dia mcm menyampah je kt org ramai yg cam x phm2 bahasa. Org dah ckp xleh g dekat tp dorg g gak. Padan muka dorg masa tgh bakar bunga api tu tetiba bunga api tu jatuh dkt dgn dorg. Bertempiaran lari sume. Mana2 keta yg park dkt situ mesti ade kesan terbakar skit pada cat keta dorg. Padan muka xmoh dgr ckp org sgt..Aku n hubby aku ni sll la berbincang psl keja masing2..susah rupenye nk jaga org ramai ni. Maklumla mcm2 peel..klu dia buat tindakan camni ade yg x suke, klu wat tindakan camtu ade gak yg x suke. Pendek kata, susah la nk puaskan ati sume org. Plg penting, kita buat apa yg kite rase btol. X perlu nk puaskan ati org padahal hati kita yg terseksa. Asal kita puas sudah la..Itu prinsip idup aku..x perlu nk ikut rentak idup org lain..Klu benda baik kita perlu ikut, klu yg x elok n yg x mendtgkan faedah tu rasenye perlula kita jauhkan diri kita. X gitu? hehe..

Setiap kali tahun br mesti kita ade matlamat dan tujuan yg kita nk capai..Tp bg kami sekuarga, matlamat dan tujuan kami adalah sama mcm thn2 sebelomnye..nk menjadi pasangan suami isteri yg diredhai Allah, mencari rezeki yg Halal dan of course la nk menimang cahayamata secepat n sebanyak mungkin..hehehe..Amin..

Sempena 2009 ni jgk kami bakal menyambut ulangtahun perkahwinan kami yg ke-2..InsyaAllah 17 Feb nti..xtau le apa hadiah yg bakal aku dpt n bakal aku berikan pada hubby aku. Aku ingat nk hadiahkan jam kt dia. Tp nk kena kumpul duit dr skrg la..mahal plak tu harga jam..da la request nk jam yg sporty..mana nk cari jam sporty yg murah2 ni..aku ingat nk beli Fossil tp kt Sibu ni mcm xde yg menarik je. Tgk kt Kuching nti la..Lgpon CNY ni nk g Kuching. Sblm g kuching tu aku nk g kutip angpau dl..hehehe..hrp2 dpt le angpau. Cam tahun lps aku dpt angpau 500 lbh tau..tu pon aku g 3 umah je..klu thn ni aku g lg byk umah maknanye lg byk le angpau

aku dpt.. hehehe..

Lps kutip angpau br le aku n hubby rancang g Kuching. Dgn poket yg penuh, br le syok nk shopping. Harap2 jadilah trip kami kali nie..takat ni sume berjalan dgn lancar...opis aku pon dgr2 citer akan cuti 1 minggu sempena CNY nie..
Wah! best2..perancangan bg tahun 2009 ni x byk sbb masih blom pasti dgn apa yg nk dilakukan..Yg pasti bln 7 nti family aku akn dtg Sibu, so meriah la umah aku..pastu bln 9 nk blk kg n kami rancang nk buat trip ke Lost World of Tambun. Nk g main air kt situ..huhu..best2..itu cume perancangan tp yg menentukan adalah Allah Taala..
Harap2 menjadi la spt yg dirancang..Amin..

K la..
Stop at here rite now..see later..
Byk g benda menarik yg nk dikongsikan bersama nie..ptg ni nk g beli Washing Machine..smlm aku buat rosak washing machine lama..mmg x dpt nk repair lg..tercabut trus..aku ingat hubby aku marah aleh2 dia senyum je..bkn salah aku pon. da mesin tu nk rosak aku nk buat camne kan?
Hehehe..dpt washing machine baru..Yahoo!! Permulaan yg baik bg 2009..Amin..

0 comments: