BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

07 January 2009

Aku di Tagged Oleh Miss Dee 4 Dino

Salam sume..

Td lps baca blog Ms Dee 4 Dino tetiba aku nmpk cam aku kena tag je dgn dia..tajuknye adalah 16 perkara rawak mengenai anda..aku ni bkn reti sgt nk story mory psl diri sendirik nie..BELASAH jelah..

1. Aku dilahirkan di Kg.Chegar Perah iaitu sebuah perkampungan yg kecil di Kuala Lipis pd 14 Disember 1982. Buat masa skrg umur aku masih 26thn (klu ikut thn dah 27)..hehe..

2. Aku merupakan anak ke-6 dr 9 adik badik..Ada 7 gurls and only 2 boys in my family..Aku mempunyai sorg Mak yg sgt sporting n amat aku sayangi..Manakala bapak aku dah meninggal pada tahun 2005 semasa aku masih lg study di UtEM..

3. Tarikh perkenalan antara aku dgn hubby aku adalah pd 05 Jun 2001, kemudian kami ditunangkan 28 Mei 2006. Lebih kurang 5thn percintaan barulah kami mempunyai ikatan yg stabil. Klu x sblm tu asyik terumbang-ambing je hubungan kami. Selepas 9bln bertunang, kami membuat keputusan untuk menamatkan zaman teruna n dara kami pd 17 Februari 2007..ikutkan nk buat pd 10 Mac 2007 sempena hari lahir hubby aku tp hubby aku susah nk dpt cuti so kami awalkan jelah..Lgpon x baik tangguh2 kan perkahwinan nie..hehehe..

4. Pada 9 September 2007, aku disahkan pregnan 5 minggu. kemudian pada 02 Oktober 2007 aku miscarried and dimasukkan ke Hospital Sibu..tulah 1st time aku masuk spital. Da la makanan x best, bln posa plak tuh..nasib baik la hubby aku yg baik ati tu tlg masakkan utk aku..tapau nasi utk aku kt spital..menu hubby aku nasi goreng n ayam goreng. Alhamdulillah la wlupon tu je menu yg dia reti tp rasanye sedap tau..

5. Aku nie mcm leh rasa la perasaan org pd aku. Samada org tu selesa atau x berkawan dgn aku..n aku pon leh rasa gak sape yg suka aku atau x..(poyo je ayat, aku x paham daaa)..

6. Hubby aku ckp aku ni klu kt umah manja sgt2 (ye ke?), rajin masak (utk hubby mkn mestilah rajin..kn kena ikat perut suami klu nk suami sayang), x cepat marah, cool, sopan and satu yg dia x suka perangai aku adalah aku ni DEGIL..klu benda yg aku nk, x dpt2 mmg aku akn minta smpai aku dpt. Dia dah ckp jgn buat benda yg dia x suka tp aku buat gak..hehe..hubby aku pon ckp aku ni ganas tp lembut..camne tuh?

7. Klu kt luar/dgn kwn2 hubby..aku nie pandai bwak diri, pandai bergaul dgn kwn2 dia.. smpaikan jiran aku pon klu ade event mesti pelik tgk aku sume org aku kenal n dorg pon kenal aku..Yelah, maunye x..hubby aku angkut je aku mana dia g..main boling, jmpe kekawan dia, g minum kedai mamak sume dia bwk aku..klu aku nk dok umah dia x bg..yelah aku takut le kwn2 dia ckp aku ni mana suami g ikut..kot2 dorg kata aku ni Queen Control ke..tp spt sll le aku n hubby akn ckp "peduli apa org nk ckp"..hehe..

8. Pada 17 Feb ni genap la 2thn kami kawin n mcm2 suka-duka yg kami hadapi..Awal perkahwinan dl agak sukar jgk la..sbb masih dlm proses menyesuaikan diri..Sblm ni hubby aku mana ade org kt sebelah, cuma bantal2 je..skrg ni klu xde aku kt sebelah xleh tido beb..korg tanye la sume org yg dah kawin best ke x best kawin ni..klu tau la mcm ni rasanye mmg kawin awal2 lg (klu bahagia la)..korg jgn tanya couple yg dah bercerai..mmg rase cam neraka la perkahwinan dorg tuh..

9. Dl2 masa remaja (umur 14-15thn) kt kg aku ada perlawanan sepak takraw, dorg ade jemput pegawai polis utk rasmikan pertndingan tu..aku tgk pegawai tu dan2 aku pasang angan2 klu le aku dpt pakwe polis, mesti best sgt..Dah mmg rezeki aku kot, akhirnya aku dpt gak pegawai polis jd bf and husband aku..huhu..bestnye..angan2 menjadi kenyataan..

10. Aku ada 2 org anak sedara kesayangan..Muhammad Adam Ikhwan n Puteri Arissa..aku sayang btol dgn 2 org nie...klu ada anak nti InsyaAllah aku akn sayang gak kt dorg..

11. Aku selamat menjadi isteri kpd Farizan Moh Noor dgn sekali lafaz aje..hubby aku mmg dah bersedia nk memikul tanggungjawab utk menjadi suami kot..sbb tu lancar je sebutan n lafaz akad nikah tu..aku berdebar gak..yelah, dugaan ni mcm2 kan..Alhamdulillah, akhirnye sah jgk kami bergelar suami isteri smpai la skrng..

12. Kecik2 dl arwah ayah aku sll gunakn konsep denda klu kami buat salah. X penah rotan n pukul. Klu buat salah je mesti kami adik badik akan kena denda. Berdiri tegak2 kt ruang tamu umah smpai la arwah ni kesian kt kami. Penah 1 insiden nie terjadi salah aku n 3 lg adik badik aku, kitorg main hujan pastu tgh syok2 main ni arwah ayah aku blk umah n kami da x sempat nk menyorok. Arwah ayah aku nmpak apa lg terus la kena tengking. Sume da kecut perut..pastu arwah ni panggil suh berdiri smbil tgn angkat kt ats..xleh turunkn..mcm nk g terbang lebih kurang camtulah. Lbh kurang setengah jam berdiri pastu arwah kesian kt kami n then dia suh mandi n ckp lain kali jgn main hujan. Arwah ayah aku garang tp x penah pukul kami. Mcm mak pon sama..seingat aku la, mak aku x penah jentik n cubit kami..x semestinye nk didik ank kena guna kekerasan kan?

13. Hubby aku anak sulung dr 4 adik badik yg kesemuanya lelaki..nasib baik aku nie jenis ganas skit..x kisah pon xde sape layan aku bila balik umah mertua..aku nie kan jenis sempoi je..UWEKK2..smbil memuntahkan diri sendiri..

14. Aku suke sgt shopping..x kira la ade sale ke xde sale ke..sama je bg aku harga tuh..kdg2 x sale lg mahal dr sale..pelik gak kan? tp serius aku mmg x kira waktu sale atau x mmg aku akn shopping..kebetulan hubby aku pon sama..kaki shopping..bln lps hubby aku beli suar dia smpai 3 helai..jenis sama tp warna je lain2..dlm almari aku, baju n suar hubby aku lbh byk dr baju aku..tp baju kurung n baju br aku kt almari lain..hehe..

15. Suke sgt mkn kek Chocolate Indulgence dr Secret Recipe..nape kt Sibu ni xde? Letih la den cmni..kena g Kuching or Miri klu nk mkn..sedapnye..

16. Makanan kegemaran hubby aku adalah kari ikan, daging masak kicap n ayam masak merah..tulah makanan yg paling dia suka..aku sudah semestinya ayam masak tempoyak..n satu g yg hubby aku suka adalah nasi lemak yg aku masak..sedap ke? Wallahualam..kena tanye hubby aku..hehe..

Fuh! puas aku nk rangka ayat ngabiskan tag nie..pape pon thanks arr kpd sesape yg ingat aku..
ok la..daaa
Muacks!!

0 comments: