BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

23 January 2009

the decision is...RESIGN

salam sume..

spt dlm entry yg sblm nie, aku ade ckp yg aku nk resign dr ths company but I hv to find another jobs before i'm leaving ths place..but today i da make a decision, i have to and must be resign..it's hard to me to make this decision but I have to. hubby aku siap ckp x kan nk tgu kena maki n menangis cukup2 br nk berenti..biasa la hubby aku mmg emosi bila org marah wife dia..hehehe..mana blh marah sesuka ati even dia sendiri x penah tengking aku. Inikan pulak org lain..lagi la dia hangin..haih!

byk benda yg aku pk bila nk resign tp lg byk aku pk klu x resign..dgn suasana opis yg dah x mendamaikan aku, dgn ati yg x syok dtg keja, stress n aku dah x seronok keja sini..mgkin dah smpai sini aje jodoh aku keja kt company ni kot..pasni mesti susah nk cari keja lain tp wat i hv to do? Once hubby aku ckp resign it's mean i hv to resign..nti jd pape kt aku mesti dia malas nk amik tau dah..smlm teruk gak dia brainwash aku..antara ayat2 yg kuar dr mulut dia:-

i) buat apa nk keja kt company yg x professional camtu?
ii) x kan nk tgu bos maki cukup2 br nk berenti..da menangis teruk2 kena marah br nk berenti?
iii) byk ketidakadilan telah berlaku pd aku nape masih nk keja lg kt company tu?
iv) xkan nk tgu smpai hubungan hubby aku dgn bos aku jd teruk br nk resign?


itulah ayat2 yg kuar dr mulut hubby aku..ada g yg lain tp terpaksa di **** utk menjaga ati dan perasaan org..hari ni aku kena antar resign letter. keja smpai end of ths month..

lps nie pandai2 la cr keja lain. klu xde keja nampaknya aku terpaksa jd cam dl gak la..Fulltime housewife..eeeee! xnak. aku xnak jd fulltime housewife..bosan dok umah..hubby aku suka la aku dok umah je..dia mmg nk sgt aku dok umah nie..suh aku bisnes la..bisnes apa yg aku reti pon..hmm..tgk la apa kesudahan nti..

susahnye nk buat keputusan..ati aku berbelah bagi skrg nie..hubby aku mmg dah janji klu aku berenti pon duit bulanan kt mak n adik aku ttp dia bg..pastu utang2 aku yg tertunggak pon dia janji akan langsaikan..tulah, apa yg aku dok pk lagi kan? sepatutnye dah settle..tp aku ni pk mcm2 jgk..klu dok umah nti apa yg aku nk buat? klu ade baby tu lain la citernye..xde la bosan sgt..duit bkn la masalah utama bg aku n hubby..stakat nie pon Alhamdulillah masih cukup cuma xde la mewah..aku dah nekad dgn keputusan nie..keja smpai end of ths month..

byk masalah yg aku hadapi klu aku masih bekerja kat sini..sblm sume tu berlaku baik aku cepat2 berambus dr sini..byk benda yg aku xleh capai klu masih lg di sini..aku perlu lebih berusaha utk cari keja lain..nk jadi cikgu! org lain skrg ni sume stick dgn keja..yelah, ekonomi dah down skrg nie..tp aku masih nk resign..x ke pelik namanye tuh.

Whatever reasons pon yang pasti aku tetap nk berhenti from ths company..klu ade keja lain n rezeki aku, insyaAllah aku akn dpt keja tuh..skrg aku malas nk pk sgt..just follow the flow..wish me luck ye to find better job..

2 comments:

Juliet said...

Kak su,

Dont worry. Yang penting, work's satisfaction.

Kalau hati pun dah x seronok nak bekerja di company tue, buat apa la kita bekerja lagi. he he. Ini ayat Dr Fazilah Kamsah ;p

Nak jadi cikgu? Nanti apply la KPLI k. he he he. Apsal x apply tahun lepas? Kalau idak, kak su dah masuk dah intake Januari nie :)

Ell x berminat wlpn dpt. Dipaksa keluarga. Tp sebab hati nie asik dok cakap taknak, bile result kpli keluar kat internet pon ell boleh terlepas. He he. Kesimpulannya, tak masok la kpli tahun nie.

Yang penting hati nie seronok dengan apa yg kita nak. Insya'allah rezeki tue ada. Kak su resign je sampai end of this month.

Kalau still x dpt kerja, jd fulltime housewife pon ok what ;-)

Kak su jadi la baby sitter ke.. Buat business dr umah ke.. jual tudung2 kt org sabah ke jual kain ke.. hehehe.. beli kat semenanjung, jual sana.

All the best,kak su!!! ^_^

SuFarizan said...

thanks ell..
akak da mohon tp dorg xnak release plak..
aish! penin2..klu x suka aku buat apa nk tahan lagi kan? bkn aku hadap sgt nk keja kt sini pon..