BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

20 January 2009

Yesterday

Salam sume..

mood aku pelbagai skrg nie, salah satu kenapa mood aku mcm nie adalah disebabkan aku ngantuk..tabiat aku nie, klu dlm 1 minggu tu aku bgn pagi awal tiap2 hari maknanye for the next week tuh aku mesti dlm mood pelbagai..mcm ada benda yg x lengkap je yg aku x buat..sbb tu aku sgt sayangkan hr ahad..aku leh tido lewat n bgn lewat. Ahad last week aku bgn awal...klu ikut ati mmg aku malas bgn tp memandangkn demi kejayaan di masa hadapan aku gagahkan jugak arr..lgpon hubby aku bg support moral yg terlampau tinggi..siap dgn dia2 bgn awal pagi tuh..Thanks Dear..This week on Saturday i kena g lg kt tmpt tuh..nasib baik bkn hr ahad..klu x mau lmbt g aku dtg ke tmpt tuh..

Mak aku da blk Kuantan, sunyi umah aku sbb xde org bila blk keja..sllnye bila mak ade, bukak je pintu aku bg salam sikit punye kuat..skrg nie bukak pintu umah n bg salam pon slow je..kdg2 bg salam dlm ati je.. Hubby aku pon terasa gak, spjg mak ade kt umah kami x penah lunch kt luar..mesti blk umah sbb mak aku masak..byk gak la resepi yg mak aku sempat ajar..yg plg hubby aku suka adalah daging n ayam masak kicap..dia ckp lain dr yg aku masak..dia suka mcm mak aku masak..so aku pon belajar n amik resepi dgn mak, try buat tp x menjadi..nti nk kena usaha lg masak..InsyaAllah 1 hr nti klu x sama rasa pon xpe asalkan rupa n warna sama..mana nk lawan n nk sama rasa masakan mak kita, btol x? Masakan paling sedap dlm dunia..

Haa..aku br beli tudung ekin..aku beli tudung ni bkn sbb aku minat kt minah bini mawi tu tp dah org bg nama tudung tu mcm tu nk buat cmne g kan..aku tgk ramai je skrg ni yg pakai tdg camtuh..kt sibu ni susah nk jumpa tdg tu..nasib baik masa aku nk beli pencuci muka Natasya tu tetiba aku nmpk org tgh pilih tdg kt tepi kedai dia..aku mula2 malas nk amik pot pon pastu aku nampak ade tdg yg menarik perhatian aku..aku pon g la tgk..warna x menarik.ada yg aku berkenan dh dipegang oleh org lain. Frust gak la tp nk buat cmne kan..pastu aku nmpk la ada dorg pakaikan pd patung ni yg warna merah..mmg aku x tgu lama terus suh adik salesgirl tu bukak tdg pd patung tu n aku beli..dia tanye xnak try ke? aku ckp x yah try beli je trus..masa beli tu hubby aku tgu kt dlm Parkson, lps aku da beli tdg n pencuci muka tu aku pon g la kt dia..hubby aku tanye nape lmbt, aku ckp pilih n beli tdg..dia pon mula la..tdg dah byk kt umah pon nk jgk beli lg..aku pon ckp la, ni tdg ekin..mmg da lama nk pon tp dl rase cam mahal je harganye..tp aku beli ahad lps harganye berbaloi gak tp sbb sblm ni aku x penah jumpa ade jual kt sibu ni so aku pon amik kesempatan la beli aje..hubby aku tanye brape harga, aku ckp RM35. Harga asal RM38, adik salesgirl tu mmg dia akan bg diskaun punye kt aku..aku regular customer dia utk produk Natasya nie..(Gambar model tudung ada kt bawah..Model ke? Model dagu berlapis boleh le..hehehe).

Hr sabtu lps biras aku..isteri adik ipar aku selamat melahirkan sorg baby girl..Alhamdulillah, wlupon lahir x cukup bulan harap2 baby tu selamat utk meneruskan kehidupan..skrg ni baby tu masih lg dlm inkubator utk pemeriksaan lanjut..kena tgu smpai berat baby 2kg lbh br blh bwk balik..Mertua aku adalah org yg paling gembira sbb dah jadi 'Tok' and 'Tok Wan'. Ni cucu sulung sbelah hubby aku..n also cucu sulung sblh biras aku..Bila turn kami plak nk dpt baby? Wallahualam..Allah Maha Mengetahui..Kami hanya mampu berdoa dan berusaha..Mudah-mudahan dipercepatkan lah..

Nti bulan 4, InsyaAllah balik kg melawat sedara mara..ini perancangan hubby aku..klu ikut aku mmg nk blk raye aje..malas nk blk sana kerap sgt, byk ongkos guna..tambang flight, minyak keta, mkn, beli brg dapur utk 2 umah dan duit poket utk family..Haih! byk tol nk guna duit..

Smlm masa hubby aku main boling, aku ada borak2 dgn wife Tn. Heng, dia dok citer la company dia skrg da start deducted salary dorg..Bonus pon x dpt, angpau pon kasi half saje..kesian dia..mcm terasa gak la susah bila gaji kena potong ni..dah la byk gak tu. Alhamdulillah, buat masa skrg company aku masih blh bertahan. Minta2 jgn la deduct gaji aku..kesian la kt aku yg dpt gaji ciput je nie..Mcm2 kisah dia citer kt aku, kisah suami n kwn2 dia, kisah masyarakat sarawak nie..dan utk pengetahuan dia adalah chinese dr Kelantan..So, kehidupan dia byk ke arah org melayu..bebas2 sgt dia x suka..clubbing x suka, minum air haram x suka n sbb tulah dia ckp dia mmg control husband dia..kdg2 susah jgk suami nie..klu kontrol sgt pon x bagus..kat sibu ni mmg byk pusat hiburan..tau ajelah dlm club ni perangai org mcm2, pompuan seksi2 hati isteri mana la yg x risaukan? Lpas tu wife Tn.Heng ni citer persepsi dia pd org sarawak..aku ingatkan org melayu aje yg ada persepsi yg agak -ve terhadap pompuan sarawak nie, rupe2nyer chinese lg byk yg dorg risaukan. Yelah, aku x salahkan pompuan sarawak nie 100%, korg mesti ingat peribahasa nie 'Kalau bertepuk sebelah tangan mana nak bunyikan?' Ha, lebih kurang camtulah kot peribahasanye..Klu lelaki tu x mulakan n x gatal jgk mana la pompuan tu leh layan..klu sebelah pihak je yg beria2 tp sebelah lg buat dek je mana la berjaya satu2 perhubungan tu..Pada aku kedua2nye salah n kedua2nye gatal..lgpon x tgu kt sarawak je lelaki nie nk gatal..duduk sblh kita pon dia leh sempat nk ngorat..hehehe..camne tuh? ok la, sblm merapu lbh jauh..korang layan la fotogediks ku di bawah nie..huhu..


Lps beli tudung br, snap gmbr and send to my sister at Kuantan..Show the new tudung

Snap ths foto at Miri Boulevard

At Merlin Inn hotel, 1st time trip to Miri.


Fotogediks yg menampakkan dagu yg berlapis-lapis..hehe

order tudung lg dgn mak..
suh mak beli warna lain sbb kt sibu ni hanya warna itam yg ada..

Daaa...

0 comments: