BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

13 January 2009

The meaning of Love


Cute dak?




Hello & Salam Sume...


Last week and this week makes me feel x selesa..adakah kerana aku menghidap sindrom penyakit bulanan or what? Ntah le apa nk jd dgn dunia skrg..tgk berita n bc paper pon buat kita mengucap panjang..maunye x, dgn serangan Israel ke atas Gaza n penangkapan polis ke atas org Melayu yg mengunjungi pusat hiburan yang minum arak n amik dadah. Tu belum lg yg kena tangkap khalwat, klu tgk Sebutan Syariah kt Astro Oasis mesti ramai yg takut nk buat maksiat..Yelah, skrg ni sume org pk klu kena tangkap khalwat apa susah bayar aje denda..Ni aku nk citer satu kes mahkamah syariah di mana abg aku menjadi hakim..keja hakim kan menjatuhkan hukum..dia ada la geram dgn sepasang kekasih nie..dh byk kali sgt kena tangkap khalwat, x serik2 mereka melakukan maksiat..Last2 abg aku jatuhkan hukuman penjara 2 bulan dan denda RM1000 kpd pasangan tersebut. Apa lg bila kena dgr penjara tu, meraung la kedua2nye..padan muka. X serik2, itu br hukum dunia, belum akhirat lg..Wallahualam..sepatutnye sume kes khalwat yg bersalah kat Malaysia ni bg penjara je hukumannye, br la bg pengajaran kt org lain..ini x, bila ngaku bersalah, bayar denda. Pastu dorg buat lg..nk plak klu yg byk duit tuh..lg ler senang nk lepas..klu ukit hukum Islam yg sebenarnye lg berat hukuman bg pesalah yg berkhalwat@berzina nie tau..Nauzubillah, aku takut sgt terjadi pd keturunan dan keluarga aku..Minta jauhkan la dr perkara2 tersebut..Malu keluarga beb..

Skrg nie pon aku rase cam org Melayu lbh barat dr omputih sendiri..nk nampak maju pon kena ikut cara dorg ke? ntah la..citer2 drama Melayu pon byk dah ikut cara dorg..baik aku tgk citer omputih terus..hehe..

Ah! xnak stress2 lagik..smlm nk citer, aku bwk adik n mak aku g makan kt Restoran Raja Rasa kt Sibu nilah..Ni first time masuk kedai ni, den nk torai la rase makanan sini best atau x..k la, aku pon order la nasi goreng raja rasa n then aku minta la waitress tu terangkan skit nasi tu camne..penerangan cam menarik so aku pon order jelah. Mak aku order Mee Soup and adik aku nasi goreng ayam butter. Nasib baik la aku order gak sayur kailan masak sos tiram.. aku order air Teh C Special..bg sesape yg x penah minum air ni aku cadangkan korg minum le..mmg best sgt2..Ok2, kita proceed dgn citer menu makanan td. Dah smpai la makanan setelah menunggu hampir 1/2 jam..aku nie bila tgk nasi grg ade mix vegies tu mmg aku x suka tp aku torai la gak makan..dah mkn 2 sudu, aku mmg xleh nk masuk lg..aku pon bg la kt adik aku tuh..adik aku ni sume benda dia makan, kecuali yg haram n yg xleh mkn je..yg lain mmg dia makan. Pastu aku pon ckp la dgn mak aku lain kali mmg x masuk dah restoran ni..

Eh! aku br perasan yang entry aku ni lari dr tajuk..hehe..aku melalut ntah ke mana..sorry guys..sebenarnya smlm aku ade bc blog seseorg nie..aku lupa dah apa nama dia..tp best gak la apa yg dia ckp tuh..the meaning of Love.. dia ckp perempuan dan lelaki yg dah kawin x memerlukan Love, mereka hanya perlukan bahagia..tp bg aku, walau dah kawin atau x, love tu tetap penting. Yelah, klu xde Love mcmana nk bahagia kan? Mcmana nk membina kehidupan klu tanpa Love..Betul tak? Love ni mcm2 maksudnye, ada yg ckp maksud Love is CInta, ada gak yg ckp Sayang..Tp meanings bg both perkataan tu are different. For me, Cinta we said to someone we like and mostly we just said when it necessary only..but Sayang ni universal..we said Sayang to our family, our friends, our someone special and etc..We said Sayang in everytime yg kita rase nk cakap..to anyone yg kita rasa selesa nk ckp..tp different ppl different opinion rite? which one yg kita rase ok, kita buat..I lebih prefer Sayang dr Cinta..hehe..


Smlam hubby aku g Sarikei, ade special inspection, ptg ni dia blk la..sat je dia g..aku kesorgan mlm td tapi x mengapa sbb aku dah biasa..hubby aku g pon sbb tugas kan..besalah kehidupan isteri seorang polis..hehe..sll klu g Sarikei mesti dia beli buah tangan kt aku..alamak, lupa nk amik gambar pokok2 sayur aku..Alhamdulillah, lps beli tanah baru yg ada baja tu makin cepat pokok2 tu membesar. Pokok cili aku dah bertambah byk daun2nye. Camtu gak la dgn pokok halia n pokok kari aku..mak aku suh beli bekas besar skit..aku dah beli pon bekas utk pokok tu..

K la..
daaaaaaa....

0 comments: