BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

07 March 2009

i'm so happy yesterday and today ^-^..

Salam sume...

finally yesterday my hubby got a very good news for us..but this is not confirmed yet..aku mmg giler2 punye syok lah semalam..Hubby aku insyaAllah bulan 5 ni akan further study selama 1 thn kat UTM Skudai..so, after this kitorg akan bermastautin kat semenanjung la..nevermind la kena sewa umah or whatever..asalkan dpt dok semenanjung pon ok la..Alhamdulillah, mmg happy sgt2.. walaupon hanya setahun hubby aku sambung study tp lps ni peluang dia nk balik semenanjung amat cerah..mungkin bukit aman akan tarik dia keja di sana.. Thanks to his friend yg byk tolong..siap tanya dulu kat hubby aku nk atau tak?

dil (hubby's fren) : 'pak tam, ang takde rasa nk balik semenanjung ka?'
pak tam (hubby aku) : 'mestilah nak sangat2 cuma x dak offer pon. aku malas nak minta'.
dil : ' aku ada 1 peluang kat ang tp kena ada pengorbanan la'.
hubby aku : 'pengorbanan apa, cam serius ja'.
dil :'mmg serius pon. ang kena sambung study 1 thn kat UTM Skudai. Nak x?'
hubby aku : 'boleh, lagipun wife aku xde keja lagi so leh ikut balik semenanjung sekali'.
dil : 'ok,nti bukit aman akn kuarkan surat. bln 5 ang kena masuk study..blh x?'
hubby aku : 'thanks dil..aku x kisah bulan berapa pon asalkan aku dpat balik sana'.
dil : 'no hal la..nti pape hal aku sms ang'.

Lps dah selesai sms tu, aku pon tanya la hubby aku..camne? hubby aku ni dia berat ati skit sbb nak kena sambung study tu..dia malas nk ngadap buku n segala macam benda yg berkaitan kelas ni..tu dah jadi tugas aku la nak kena cakp dengan dia kan..apalagi aku pon memulakan sesi kaunseling tu..sampai bila kita nak macam ni..xkan nak tunggu org tukarkan baru kita nk tukar..dah la post hubby aku ni lambat kenaikan pangkatnye..dr cif insp nk g ke ASP tu mau makan puluh2 tahun..skrg ni dah ada peluang xkan xnak amik kot..bkn senang org nk bg peluang sambung belajar nie..free plak tuh..kita amik la kesempatan yg ada skrg nie..puas la aku brainwash dia smlm..siap janji nk buat assignment utk dia lagi..huhu..lgpon apa la sgt masalah kita nie..bkn ada anak sekolah lagi..aku pon bukan keja tetap..takat keja sini anytime aku leh resign..xde halnye..aku bukannya sayang sgt keja nie..Ya Allah, aku mmg syok sgt2 dgn berita smlm tuuh..Allah makbulkan jugak doa kami utk balik semenanjung..

Kwn hubby aku tu dia keja kat Bukit Aman..dia leh tau la sape yang layak utk sambung study nie..surat belum kuar tapi dia dah ada senarai nama yg layak utk sambung belajar tu.tetiba dia nampak nama hubby aku dr IPD Sibu..tu yg dia sms hubby aku..konon dia nk offer la padahal mmg nama hubby aku dah ada.. bukit aman yg pilih. heh! dia leh tanye nak ke tidak..padahal wajib g pon..

to my family..tunggu kami klu nk buat family vacations kat mana2..kami nk itut gak..huhu..
br smlm kat kedai makan hubby aku ckp, klu kita kat semenanjung leh ikut depa p melaka cuti 3 hr nie..dah ada kat sibu ni kita dok umah ajelah..cam sedih aje kan? tp skrg aku x sedih lagi..dah double or triple happy skrg nie...
Yahoooo!!!!

2 comments:

miSs dee 4 dino said...

congrats 2 husband kat sue sebab dpt sambung study..n congrats 2 kak sue sebab dpt balik semenanjung..seronoknya dia..nti leh lah kalau bitdian nak gi shikin kawen ke bulan 6 nie kak sue join sekali..wa..wa..wa..

SuFarizan said...

insyaAllah daia akak join..
rasa skrg pon badan je kat sibu nie tapi ati dah ada kat semenanjung..