BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

21 August 2009

2 tahun 6 bulan...

17 Februari 2007

Salam sume..

Baru 2 tahun 6 bulan kawin akhirnya aku diuji..ini ujian dr Allah utk aku..sedihnya..

sebenarnye aku tgh sedih nie..ada masalah peribadi skit tp xtau nk luahkan pd sape..sbb klu aku luahkan akhirnya aku jgk yg kena..biasalah naluri seorang isteri ni kdg2 dia dpt rasa klu ada something wrong pd pasangan dia..betol x?

aku pun xtau la nk ckp mcmana..mungkin ada salah faham yg berlaku tp yg aku kesalkan klu xde org yg mulakan xkan benda tu nk jadi sendiri kan? aku rasa kak Bie mesti memahami perasaan aku skrg sbb dia terlebih dahulu alami benda nie sblm aku..mgkin sebelum ni aku terlalu percaya dan x berjaga2 dgn apa yg dia buat..aku biarkan aje..aku sendiri x sangka benda ni akan terjadi pd aku..

korg mesti tertanya-tanya kan apa sebenarnya yg berlaku..biarlah ianya menjadi rahsia..aku cuma nk luahkan ketidakpuasan hati aku aje kat sini..

Yg bangang sorg lagi tu dah tau hal yg sebenar silalah STOP dr ganggu kami..ckp x serupa bikin betul tau..konon dah x mau kacau tp bila sign in ym or email bukan main lg anta..SETAN btol la..aku geram la korg..sedih gila nie..air mata cannot stop..aku tau menangis x berguna tp aku sakit ati..dah mcm2 aku buat tp x dihargai..aku bkn nk ungkit sume tu..mmg la aku ikhlas buat sume benda tp PLEASE hargai skit pengorbanan aku..

Aku sedih..byk benda yang aku fikirkan skrg..Ya Allah..tolong la hambaMu ini..

3 comments:

I am Nad said...

kak sue.. banyak2 saba ok
nad rs nad faham prob k.sue
wlaaupun Xjd kat nad nauzubillahiminzaliq..
nad doakan moga sume selmat n kembali cam dulu.jauhkanlah k.sue dr perkara2 buruk ya Allah.. naluri seorang isteri ni mmg dpt nad rasakan coz nad pon seorang isteri..
sbar n byk2 doa pada Allah mohon pertolongan ye.moga ramadhan ni bwk keberkatan utk k.sue n hubby.

Juliet said...

Kak su,

Sabar kay. Setiap yang jadi, ada hikmah. Wlpn ell belom kahwin, tp ell dah hadapinya waktu berkapel 5thn nie. Bulan 3 tahun nie ell kena perkara nie.

Apa yg ell boleh ckp,just be positif, be patience. Org yg sabar,selalu menang. Lagi2 kak su nie dah mendirikan rumah tangga. Masih boleh diselamatkan.

Ell doakan yg terbaik buat kak su. Ell bersyukur sbb Allah uji ell sebelom ell kawen lagi.

Ell faham sangat2 perasaan kak su. Kita org perempuan nie, maaf senang tapi nak lupakan mmg susah. Ell x nafikan ell pon slaloo je mengungkit balik benda tu. Ye la,kita disakiti,bukan sng boleh lupa.

Tp ell kuatkan semangat,pikir positif je dan cuba sedaya upaya utk tidak mengungkit. Sbb lelaki nie x suke kite ungkit2 balik. as long as dia berubah,kita dah patut bersyukur sangat2.

Psl org ketiga, mmg x dinafikan dorg nie x pakai otak. Lg2 kes kak su yg dah kawen pon kn. Masih nak ganggu. Tapi kak su kena igt, org ketiga takkan hadir kalau takde yang melayan.

So kak su faham x apa ell cuba katakan?

Skrg nie, kak su kena be strong, cuba menangi semula hati suami kak su. Satu je senjata nk kalahkan third party nie, if dia nampak kita cool, kite x kisah pasal dia and kak su plak layan hubby sebaik2 malah lebh baik dr perhatian org ketiga bagi, ell pecaya org ketiga akan bengang dan kalah.

Jangan sedih2 kay. Everything's gonna be okay. Kak su need to talk to someone. Jgn pendamkan. Nanti lagi parah.. trust me. I've been there, and I work hard for it for not to repeat again. Insya'allah :)

p/s: dah mcm doktor love la pulak ;p

SuFarizan said...

thanks nad and ell..sbnrnya dah settle pon.. hubby akak terpengaruh dgn kwn2 dia. Bengong btol kwn dia g ajar hubby akak benda2 mcm ni. korg jgn risau ye..akak blh hadapi benda2 mcm ni..dh biasa..hahaha...mudah-mudahan Allah beri akak kekuatan utk masa2 akn dtg..amin..