BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

24 December 2008

Our Personality

DISEMBER (Personaliti AKu ke nie? - 14.12.1982)

* Sangat setia dan pemurah.

* Bersifat patriotik.

* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.

* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.

* Bercita-cita tinggi.

* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.

* Seronok bila didampingi.

* Suka bercampur dengan orang.

* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.

* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.

* Tidak pandai berpura-pura.

* Cepat marah.

* Perangai yang mudah berubah-ubah.

* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.

* Benci pada kongkongan.

* Suka berlawak.

* Pandai buat lawak dan berfikiran logik


MAC (Personaliti Hubby Aku - 10.03.1981)

AT Sibu Superbowl

* Berpesonaliti menarik dan menawan.
* Mudah didampingi.
* Sangat pemalu dan pemendam rasa.
* Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
* Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
* Suka pada kedamaian.
* Sangat peka pada orang lain.
* Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
* Tidak cepat marah dan sangat amanah.
* Tahu membalas dan mengenang budi.
* Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
* Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
* Suka berangan-angan.
* Suka melancong.
* Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
* Kelam kabut dalam memilih pasangan.
* Suka dengan hiasan rumahtangga.
* Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
* Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
* Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

aku mcm da lame x update my story. Nk kata busy tu xde la sgt..cuma xde mood je nk tulis..bile nk tulis je ade jelah org yg panggil suh tlg keja dorg..pastu trus lupe..

Last weekend kami g Miri lg..anta mak g umah kakak aku..bertolak dr sibu kul 7.00am and arrived at Miri on 1.00pm..perjalanan not bad la..x panas sbb ujan, aku nie suka sgt situasi bila hr hujan nie..aku nmpk bile org drive hr ujan nie mesti cool aje. Sama le dgn aku, klu hr ujan mmg aku x marah2..sbb sejuk kan? Ade sesape yg menyokong kenyataan aku nie? hehe..

Ptg tu, after having lunch we are goin to Boulevard Miri..aku da ckp ngan hubby aku yg aku nk shopping brg umah kt situ..ape lg..we entered the shopping complex and then we start our journey..hehe..byk gak la yg kami beli..bile dah kawen nie mmg asyik pk nk beli kelengkapan umah..nk cantik kan umah..dolu2 masa bujang mana nk beli pinggan mangkuk, comforter, vaccum, furniture sume nie..yg taunye nk beli baju, kasut, goodies utk diri sendirik je..maklum le nk cantik kan diri utk bf..aku bernasib baik le sbb hubby aku pon sama naik gak dgn aku dlm bab beli brg2 umah nie..dia mmg berminat abis. siap suh aku beli bunga n pasu yg cantik2 lg..

Citer bab bunga nie, br aku teringat. Skrg nie kami ade hobi br..tanam sayuran. Tp x dikomersialkan lg le..br nk berjinak2..kata hubby aku, dia terror dlm menanam sayur nie..aku mmg terus terang la mmg xpenahnye tanam sayur2 nie..x berminat le beb..aku beli benih cili merah n daun kari..korg bayangkan le, tanam plak dlm pasu..nk idup ke sayur2 tu nti..Wallahualam..hrp2 idup le..syok gak beb, pagi2 bgn tido g siram sayur..pastu blk keja sat g siram lg skali..mcm ade flow le idup kami skrg..hamster da aku serahkan hak penjagaan kpd anak buah aku..dia nmpk berminat sgt dgn binatang tu so aku pon dgn rela ati serahkan kt dia..da selamat hamster aku berpindah ke Miri..

Isnin lps aku join mlm mesra IPD Sibu, aku g sorg2 sbb hubby aku kena g kuching last2 minit..kesian kt hubby aku, da plan nk pakai baju sedondon dgn aku aleh2 kena g kuching plak. Mlm g beli baju tu, dia bad mood. akhirnye beli baju kt aku sorg je. Dia xbeli le sbb dia x g function tu..majlis berjalan dgn lancar n makanan pon ok gak. Mcm2 persembahan ade, kelakar pon ade gak. Pegawai polis menari2, yelah muka skit punye serius tetiba mlm tu buat persembahan yg mmg lucu gile..jadi pondan le, menari bollywood le and yg plg gerun lakonan semula dr Unit Gerak Gempur. Mati2 aku ingat pistol mainan rupenye hubby aku ckp pistol btol la..dorg minta dgn hubby aku nk guna pistol tu utk lakonan..mmg real la lakonan dorg. Mcm kejadian sebenar je. aku pon awal2 takut gak, pastu tgk dorg leh gelak2 n ayat pon main2 je aku pon layan jelah..

Mcm byk plak entry aku kali nie..maunye TIDAK..sume citer masuk dlm satu entry. Lgpon da lama x update so byk le benda nk share.. Ok la..nti kita jumpa lg ye..sblm terlupe, aj..ni akak br jumpe ayat yg baik utk aj fikirkan..

"KEBAHAGIAAN ITU TERLETAK PADA DIRI SENDIRI, KITA YANG MENILAI DI MANA BAHAGIA SEBENARNYA. SETIAP MANUSIA PASTI ADA MASALAH YANG TERSENDIRI DAN BAGAIMANA DIA MAHU MEMPAMERKAN MASALAH TERSEBUT BEGITU JUGA DENGAN KEBAHAGIAAN, SETIAP MANUSIA PASTI ADA BAHAGIANYA YANG TERSENDIRI DAN BAGAIMANA DIA MAHU MEMPAMERKAN BAHAGIA ITU."

Fikir-fikirkan lah..renung-renungkan..selamat beramal..hehe

2 comments:

miSs dee 4 dino said...

kak sue...
best tak kat swk??
dayah patut jadi org miri..haha..tp xkesampaian..sobsob..

SuFarizan said...

dok swak ni mula2 x best..tp skrg ok la..huhu..jauh dr family n kwn2..tu yg sedih skit..kwn2 kawen x leh g..family wat gathering pon xleh join..isk! sedih la plak..