BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

17 February 2009

A New Environment...

Salam sume..

Hari nie dah 2nd days aku keja kat tmpt baru nie..environment kat sini not bad and keja pon x byk. Actually, aku malas sebenarnye nk keja lg tp tulah aku ni bila dok umah sorg2 mulalah bosan..tgk hubby balik keja lambat skit mulalah nk cari pasal..padahal dah dia mmg busy dgn keja aku nk buat mcmana. This week lg la busy coz commisioner police of Sarawak dtg Sibu nk check prestasi keja IPD Sibu..hubby aku yg kena handle logistik plak tuh..kesian dia, x pasal2 dr Unit Pemusnah Bom kena handle logistik plak..tapi tulah, dah keja kat IPD kan mmg keja yg x munasabah je yg dia kena buat..klu kat IPK xde la dia kena buat sume tuh..keja nie kan satu ibadah..

Baru-baru nie hubby aku dah ade ura2 nk tukar ke semenanjung..Yahoo! ni yg seronok nie..InsyaAllah hjg tahun nie hubby aku naik pangkat jd Cif inspektor and dia nak mohon pertukaran ke semenanjung..x kira la dapat kat mana pon di semenanjung tu..namun yg pasti bila dah pindah sana mmg kitorg dok kat ibu negeri aje..xde la mcm kat sabah n sarawak nie kena dok kat daerah..bkn x best dok kat daerah nie cuma aku kesian kat hubby aku la..dia kena buat keja yg x sepatutnye..dia nk merungut dgn pegawai dia mana boleh..last2 balik umah aku gak yg jadi tempat luahan perasaan dia..nasib baik ade wife klu x mesti dah melilau carik awek kat luar..Nauzubillah, minta jauhkan la dr hubby aku benda2 camtuh..

Harap2 next year kami dah bermastautin di smenanjung la hendaknya..dah dua tahun dok sini mcm2 yg kami dah lalui..Alhamdulillah sumenye manis belaka dan yang penting org sarawak mmg baik2 sumenye..sgt menghormati org dan yang paling penting sgt suka menolong org dan xde sombong..Tapi klu family kita xde sume tu xkan sama..byk moment2 yg aku x dpt saksikan dan ikuti contohnya, aku x dpt lg nk tgk anak buah aku yg baru lahir. Asyik dgr kabar je yg dia masih kat hospital. Teringinnya aku nk tgk kondisi dia mcmana..family trip yg diadakan aku x dpt join sbb kekangan yg amat byk..dgn tambang belon yg mahal klu beli on da spot and also kekangan money yg x byk ditambah lg dgn kekangan lain..itu sume dah ditakdirkan..aku nie sepatutnye bersyukur. Yelah, org lain lebih ramai yg jauh dr family and kwn2..ade yg dok kat dubai, kat london semata2 mencari rezeki..aku nie apalah yg jauh sgt..naik belon pon x sampai 2 jam..


2 comments:

miSs dee 4 dino said...

happy anniversary to kak sue n hubby..macam sekejap je masa berlalu..dah 2 tahun rupanya kak sue kahwin..

SuFarizan said...

thanks miss dee..tulah, org lain celebrate 2nd anniversary ber-3 tp kami masih ber-2..xpelah, insyaAllah next year ber-3 lah hendaknya..hehehe