BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

20 March 2009

erk! alhamdulillah kenyang..

Salam sume..

Ya Allah, telah sekian lamanya aku mencari nasi lemak dgn rendang daging kat sibu akhirnya dapat gak aku mengadapnya brunch nie..brunch sbb biasanye hubby aku anta makanan kol 9.30 tp hr nie dia ada meeting smpai kul 12..after 12 br la dia anta mknan..

Smlm hubby aku ada citer yg dorg adakn perjumpaan dgn ahli parlimen sibu ni utk bincang kes jenayah kat Sibu ni lah.so, hubby aku pon dok citer la yg timb.kpd suh order makanan..hubby aku mmg x hingat la mengordernyer..dia pon dok sebut la dorg order nasi lemak, rendang daging, sambal sotong n kuih-muih la..aku ckp la sedapnya rendang daging..dah lama x makan..mmg dah lama betul arr..seingat aku last skali time raya posa dl..punye la lama..aku pon buat la manja2 skit suh hubby aku amik kan utk aku lps dorg dah makan tuh..aku serius mmg betol2 nk makan rendang..nk masak sendiri x reti..puas da try tp x menjadi..sampai fed-up dah..hehehe...hubby aku ckp malu arr nk amik, nti dorg ckp apa plak..huhu..aku buat ayat la, abg sayang ayg dak? dia ckp sayang..aku ckp klu sayang abg kena isi rendang dlm nasi lemak aku..aku ckp main2 aje..bkn serius pon..yelah, malu la beb klu hubby aku tapau kan? aku pon kenalah jaga maruah hubby aku..sat g org dok kata..TAPI ada aku kisah org nk ckp apa..hihi...

Tadi dlm kul 12.15 hubby aku dtg anta makanan..aku dah sms x yah beli nasi lemak, beli nasi lauk ayam goreng sudah la..hubby aku not replied..nvm la kan..hubby aku sampai, aku pelik la nape dia g buka nasi aku..aku bukan nak makan lagi..pastu dia g tunjuk rendang daging yg dia amik dr jamuan tadi..oh! terharunya la aku..hahaha..sengal betol aku hr nie..lagi berdouble2 happy aku..Ya Allah, nikmat betol rendang daging tu..mmg hilang sume kempunan aku..haha..mcm la aku mengandung nk kempunan2 nie..x kuasa tau! hehe..

Teringat klu aku balik kuantan, ada satu restoren namanye restoran Zaman..mmg femes ye kat kuantan..nasi lemak dia mmg nikmat..x terkata..hubby aku klu balik kuantan klu boleh hari2 nk mkn kat situ..kopak la wei..mahal gile nasi dia..sebungkus nasi lemak daun pisang tu 1.40..punye la mahal..klu mkn sebungkus mmg x cukup..hubby aku paling sikit pon 3 bungkus tau dia makan..mmg melantak betol..

tu kalau balik kuantan, klu balik sg petani kg hubby aku plak yg suka..makan tengahari kat Ain Ikan Bakar..mkn tengahari la dah bgn tidur kul 10.30..kedai makan nie kat Bakar Arang ye (kawasan perindustrian) Tikam Batu..sape tau kat mana..kedai makan ni mmg power la ikan bakar dia..pastu amik plak kerabu perut n taugeh..sedapnya..aku ni klu balik umah mertua mmg aku x masak ye tuan2 dan puan2..aku mmg pemalas.. hahaha..nasib baik hubby aku dah tau perangai aku sejak dulu lagi..mak mertua aku pon no hal punye..of course la dia tau menantu dia x pandai masak kan? daripada aku kacau dia kat dapur tu baik la aku ronda2 kg dgn hubby aku..hahaha..baik giler menantu, time mertua masak ko lari ye..hahaha..nasib baik dapat mertua yg baik ati..abis, kalu chek dpt mertua kuat berletiaq mampuih chek..haha..buruk betol aku speaking kedah..hubby aku mmg x suka aku ckp kedah ye..dia ckp buruk sgt klu aku cuba ckp..buruk ke? aku suh dia ajar, dia malas..dia bgtau klu dia nk cari org yg pandai ckp loghat utara baik dia kawin dgn org utara..haha..from there aku x penah pon cuba even nk tanya maksud yg aku xtau pon aku kena gelak dl dgn dia..teruk kan hubby aku..tp aku sayang dia..jarang sgt la dia mengguriskan hati aku nie..cewah! a'ah la..dah lama aku x gaduh dgn hubby aku..hihi..kami ni klu sentap mana leh lama2..x tahan beb klu tido x leh peluk2..hahaha..sensored!!!

Ok la..sblm lebih sensored lebih baik aku mengundurkan diri..haha...pasan dak dah banyak entry aku xde gambar..malas betul nak upload..nk sambung kabel sume..nti la bila mood da ada aku upload gambar byk2..

daa....

0 comments: