BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

12 March 2009

hujan...

salam sume..

aku suka waktu hujan..suka bau hujan..suka suasana hujan..suka tengok hujan..tp x suka kalau ada guruh@kilat@petir sambar menyambar..takut la..

skrg nie tgh hujan..mood aku mmg cool klu hujan..xtau la kenapa, bila hujan mesti mood aku ceria..bila panas terik mood aku mulalah bengong..pelik gak tuh..padahal Allah jadikan panas dan hujan ni mestilah ada kebaikan dan keburukan..huhu..

seingat aku masa aku kecik2 dulu suka sgt main hujan..mcm bahagia betol klu kena air hujan tu..tp aku berani main hujan bila arwah bapak aku xde la coz bila arwah nampak aku main hujan mmg nk kena lah..bkn kena rotan ke apa tp kena bebel..aku mmg x suka org bebel kat aku..ckp sekali dah la..lain la klu aku minta repeat apa yg dia ckp tu..huhu..tetiba! lepas main hujan g lah bilik air konon nk cuci badan la..wah! bahagia betol bila kena air paip tu..panas semacam je air yg kuar..fuh! nikmat betul air paip kat kg aku dulu..skrg ni klu aku main hujan ada la yg ckp aku ni ada masalah mental.. klu air xde kat umah pon aku x mandi kot air hujan..malu daa.. aku pon pelik gak, kecik2 dulu nape arwah bapak aku marah main hujan ye..padahal aku bkn penah demam pon di sebabkan hujan..aku kecik2 dulu demam mesti sbb jangkit dgn kakak aku. antibodi dia mmg lemah sejak kecil (eleh! nk ckp antibodi dia kuat la tuh..) mcmana la x berjangkit, dah klu dia demam mesti nk suruh org peluk dia bila tido..mak aku plak dah mcm xde org lain nk disuruh, aku jugak yg kena..korg pk la mcmana virus demam tu x kena kat aku..

tp aku suka je klu demam..aku request la apa saje mesti dpat time nih..antaranya adalah air berkarbonat terutama Mirinda ijau..padahal minum adalah 2 teguk..lebihnya adik aku yg perabis..cam bengong aje order mcm2 last2 adik aku yg kenyang..heh! tp tu kenangan kecik2 dl..
skrg ni klu demam order air tu dgn hubby aku mau kena cubit..mmg x dpat punye..aleh2 dpt la milo panas..wah! sedapnye minum milo panas time hujan2 nie..nk balik dah la..nk suh hubby buatkan..nk manja2 la time hujan nie..wah! bestnye berduaan menonton tv di rumah sambil menghirup milo panas dan nk masak cekodok ikan bilis la utk hubby aku..tetiba lagi! huhu..

ceriakan mood aku klu hujan?..huhu
k la..jumpa lagi..
daaaaa...............

4 comments:

miSs dee 4 dino said...

kak sue..mmg skrg musim hujan sehingga berlarutan ke blogsphere..senatero blogsphere bermuram durja..mendung je..huhuu

SuFarizan said...

daia..tulah kan? byk mendung n suram aje blogsphere skrg..akak dah perasan pon cuma xpelah musim kot..huhu..hopefully everythg will be change after ths..hujan skali skala xpe..jgn selamanya dah la kan..

Naura said...

hujan mmg best..sejuk..romantik gtuh..

SuFarizan said...

naura,
mmg best kan klu hujan?
hehehe..