BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

16 March 2009

mimpi semalam

salam sume..

aku nak tanye korang la, korang penah tak mimpi menangis tetiba sedar airmata mengalir?
aku penah alami 2 kali..kali pertama sblm aku miscarriage dl..masa aku pregnant dl aku penah mimpi yg kandungan aku gugur bila berusia 2 bln setengah..menangis la aku time tu teresak-esak..airmata bercucuran la bila sedar tuh..ingatkan betul rupa-rupanya mimpi aje..fuh! lega sgt2 and aku pon bgtau la hubby aku mimpi tu dia pon ckp mungkin mimpi aje kot..x yah pk sgt..so, aku pon jalani kehidupan mcm biasa..tetiba mungkin kebetulan la sama dengan mimpi aku tuh.. aku miscarriage masa kandungan aku 10 minggu..klu nk ikutkan kiraan 10 minggu tu sama dgn 2 bulan setengah la kan? takpe la, mungkin Allah nk uji kekuatan dan ketabahan hati kami berdua..Allah kan dah janji akan uji kita berdasarkan kemampuan umatNya untuk terima ujian tersebut....

Second time adalah semalam..mimpikan arwah ayah aku..dah lama betol aku tak mimpikan arwah..kali terakhir aku mimpi arwah masa sblm kawin..kira-kira dah 2 tahun lebih aku x mimpikan dia..smlm aku mimpi jumpa arwah kat hospital..aku salam tangan dia, aku tanya dia sihat ke? dia cuma senyum aje kat aku..aku cium pipi dia pastu aku ckp lamanya dah x jumpa n aku rindu sgt kat dia..dia pon senyum lagi sambil aku menangis2 pegang tangan dia..apa maksud mimpi aku tu ye? aku sedar2 hubby aku kejut kenapa menangis ni? aku ckp aku mimpi..dia tanya mimpi apa? mimpikan arwah ayah..dia suruh aku sedekahkan Al-Fatihah utk roh arwah..aku nk bangun bacakan surah Yassin utk arwah tapi aku dalam keadaan yang x mengizinkan..x lama lps tu azan subuh berkumandang..hubby aku bangun solat subuh n bacakan surah Yassin utk arwah ayah aku..

Sblm tido smlm aku mmg tension skit tp xde la besar mana masalahnye..arwah tau ke aku ada masalah? Wallahualam.. tp smpai skrg pon aku masih teringat mimpi tu..adakah arwah x tenteram di sana tapi wajah arwah tersenyum aje tgk aku..sedihnye..dah lama x tengok arwah senyum mcm tuh..aku sedih...nk menangis..teramat rindu pada arwah..aku redha pemergiannya dan insyaAllah aku akn lebih kuat lps nie..

Kpd sesiapa yg masih mempunyai mak dan ayah hargai lah mereka..aku kehilangan arwah ayah aku masa aku masih belajar di Utem..dah 3 tahun lbh beliau mengadap Ilahi..semoga roh arwah ayah aku ditempatkan di tempat org2 yg beriman dan bertakwa..Amin...

Al-Fatihah..
InsyaAllah hr khamis/mlm jumaat yg akn dtg aku mahu membuat sedikit majlis Tahlil utk arwah ayah aku..InsyaAllah..mudah-mudahan apa yg dirancang berjalan dengan lancar..Amin..

0 comments: