BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

19 July 2009

Macam-macam citer...

Salam sume..

Ya ampun..punye la lama aku x berblogging nie..sibuk sgt ler..dua minggu lps aku br blk dr bercuti ke Sarawak dgn family aku..aku jd org bujang ler..tinggal hubby aku kt skudai..dia xleh ikut ada class kat sini..

perjalanan bermula bila aku naik flight dr LCCT ke Kuching, smpai kuching dlm kul 5.30ptg..pastu terus blk hotel..ajak abg ipar aku g The Spring tp tau la lelaki ni bkn suka sgt g mall..akhirnya blk hotel..siap2 mandi n solat maghrib sume, kitorg g dinner kat raja ayam penyet. aku xtau apa nama tmpt tu tp berdekatan dgn masjid jamek kuching klu org kuching mgkin dia tau kot..mmg femes la restoran tu..adik badik aku pon suka cuma sambal aje kurang pedas..lps dinner kitorang gerak ke Waterfront. kebetulan ada persembahan dr Brass Band (askar wataniah kot) aku layan ajelah..aku ni klu g mana2 tanpa hubby aku x best sgt sbb aku asyik ingat kat dia aje..maklumlah dah bersuami ni lain skt..rindu beb..hehehe..blk hotel dlm kul 11.00mlm..esok pagi kitorg plan nk ke Serikin..kakak aku nk beli kain utk buat baju kebaya dia..aku penah pegi byk kali gak ke Serikin ni..beli tikar, bantal kekabu, kain batik n mcm2 lagi la..kali ni aku tak excited sgtdtg serikin..salah satu sbbnye kerana hubby aku xde la..dia nie mcm jadi perunding aku la..bila nk shopping pape mesti aku tanye pendapat dia dulu..ok atau x.. kali ni aku x shopping byk pon..xde mood sgt2..

pas g serikin kitorg gerak ke Sibu..kebetulan mlm tu ada Festival Kebudayaan Borneo so sempat la kitorg tgk pertunjukan bunga api sblm bertolak ke Rumah Perkep..tidur kat Sibu mlm tu coz esok pagi nk blk ke miri..punye la letih perjalanan kali nie..byk sgt kejar masa..mmg x rehat langsung..kitorg nk blk cepat2 ke miri coz nk buat pasport nak g Brunei..

Alhamdulillah, dpt gak siapkan pasport tu...kitorg rancang nk ke Brunei hr khamis coz jumaat aku dah nk blk..saje aku amik tiket flight hr jumaat sbb nk jumpa hubby aku la beb..Windu giler kat dia...selama kat sana HP aje pengubat rindu..kesian hubby aku masa bgtau dia kitorg dah on the way ke Brunei tu..sblm nie dia yg rancang sebenarnye trip ke Brunei tu tp sayangnye kita hanya merancang tapi Allah yg menentukan segalanye..beria la dia suh aku amik gambar tmpt2 menarik kat Brunei tu..kitorg ke Brunei tu cuma 1 hari aje..x bermalam pon kat sana..lgpon Miri-Brunei x jauh mana..gambar2 aku selama bercuti nti akan di upload kan..lagipon skrg nie cable lupa nk bwk ke skudai..tertinggal kat Kuantan..InsyaAllah, next week akan diuploadkan..

Lps blk dr Brunei abg ipar aku belanja kitorg sume mkn KFC kat Miri..ok la dinner ngan KFC sbb kitorg sblm blk dr Brunei dah mkn mcm2..byk souvenir aje yg kitorg beli kat Brunei..utk hubby aku beli T-Shirt dan key chain aje..Alhamdulillah xde pape yg berlaku sbb Brunei tgh hangat dgn Selesema Babi..sana-sini sume rakyat brunei pakai mask..kitorg aje yg x reti nk berjaga2..kat check point pon kitorg kena check body one by one..syukur sgt family aku xde pape..klu x, kitorg x pasal2 kena kuarantin kat umah..

Ok la..stop dl, hubby aku dah ajak tidur tu..esok ptg kul 3 aku dah nk blk kuantan..seminggu plak la aku kena berpisah dgn hubby..kepada kwn2 yang byk bagi comments dan kat chatroom yg x sempat aku nk balas tu minta maaf ye kwn2..insyaAllah nti aku akan balas..susah duk jauh dr hubby nie..hidup x keruan beb..hehehe..

0 comments: