BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

09 September 2009

Pejam Celik

Budak tak posa..huhu

Salam sume..

Sedar x sedar da 19hr kita menunaikan ibadah puasa..aku rasa cam baru semalam je bersahur dan berbuka bersama hubby..sepanjang bulan puasa ni weekend kami sentiasa dipenuhi dgn undangan berbuka puasa..bermula dgn 29hb Ogos dl kami balik ke kuantan utk berbuka bersama family aku..setiap tahun family aku akan khaskan 1 hari berbuka secara buffet kat hotel..last year kat Grand Season dan pd tahun nie adalah Hotel Seri Malaysia Kuantan..x best langsung berbuka kat Seri Malaysia nie..tau la harga murah (RM35++ per person) tp sediakan la tmpt makan tu yg selesa sikit..makanan yg x byk choice, dah la mkn dlm keadaan panas dgn aircond yg x rasa cam aircond, pastu dgn surau hotel yg sgt kecil menyukarkan tetamu nak solat dgn selesa..Mmg kali pertama dan terakhir la berbuka kat situ..tahun dpn nak cuba kat hotel lain plak..Vistana cam best aje menu2 dia..insyaAllah next year kita try kat situ plak..

Last week aku n hubby temankan kakak aku n family ke Sogo KL utk shopping baju raya anak2 dia. Aku nk ajak g Mid Valley tp kakak aku ckp kat Sogo ada sale utk card member..aku dah jangka mesti jammed giler2 la nak ke Sogo nie..spt yg dijangkakan, kitorg dok dlm keta hampir sejam..kitorg start jammed sbb polis traffik x benarkan keta masuk simpang kanan kat Pertama Kompleks tu..Alasannya nak elakkan jammed kat jln utama..WTF, abis kitorg ni x jammed plak klu nk cari jln masuk ke jalan utama tuh? penyudahnya kitorg go straight smpai la kat jln chow kit..bayangkan la betapa jauhnya kitorg pusing..tu dah settle bab jalan, masuk aje ke Sogo tu aku dah start pening. Manusia punye la ramai, dari bawah smpai la atas penuh dgn org..pertama sekali kitorg g kt area kanak2, anak buah aku order baju Barbie. Satu hal plak anak buah aku ni jenis klu dia nak yg tu mesti beli yg tu jgk..klu cantik ok la, blh la belikan. Ni x, geram betul tau..suh try boleh main lari2 plak..mmg menguji kesabaran betol la..dah la kita puasa, klu x puasa xde hal punye..hubby aku dah duduk kat tepi lift..nasib baik ada kerusi kosong..aku berapa kali surrender g dok kat hubby aku tp x lama la coz kakak aku asyik panggil suh tolong pilih..tension betul aku..dkt 1jam setengah kat area kanak2 tu tau..

dah selesai pilih utk anak dara dia kitorg turun kat area pakaian lelaki plak..pilih baju utk anak teruna dia plak..ni lagi satu hal. punya la lama pilih last2 xde yg berkenan di hati..geram aku..kat area ni ok la coz hubby aku ada gak la pilih2 baju dan jeans utk diri dia..kesian hubby aku dekat sejam kot dia beratur nak bayar..bkn baju raya pon sbb ingat minggu ni baru nak g shopping baju raya kitorg..baju kurung aku dah boleh amik esok..yahooo!!! cuma nak kena beli baju melayu hubby aku n kasut raya aku aje..huhu..

Hjg minggu ni mak and kakak2 aku nk dtg umah..kitorg nak g shopping baju raya..nak ajak berbuka kat mana ye? kakak aku ajak g Ikea lagi, klu satu family ok la ajak berbuka kat Ikea aje, ni ramai giler....tgk la mcmana, hubby aku ajak g Restoran Haslam aje..ok gak kan kat situ..kena booking table awal la, klu x ada yg mkn kat kaki lima sebelah kedai keranda..hahaha..

Aku n hubby mmg letih betul setiap hjg minggu, sabtu lps smpai umah terus aku pengsan ketiduran..tgh tgu turn nak mandi aku blh tidur..mmg giler2 punya letih arr..pastu hr ahad ptg g Bentong plak umah kakak aku..dia ajak berbuka kat umah dia..sempat la aku belajar buat krim karamel dgn dia n tapau satu bekas besar dr umah dia..huhu..abis kat aku sorg aje benda alah tu..hubby aku bkn makan pon..mkn ayam bakar, nasi kerabu, serunding ikan bilis, tom yam campur n mcm2 makanan lagi..byk giler kakak aku masak..sumenya sedap tau, smpai skrg pon aku masih ingat lagi menu2 yg dia sediakan..aku telan air liur skrg weh!..hahaha..

ok la..stop dl k..aku nk jemur comforter jap..later kita sambung utk entry lain plak..


2 comments:

I am Nad said...

btol..btol..btol..
memang skarang ni kejap aje ms berlalu.
my bb pon da nak masuk 4 bulan huhuuu
da nak raya pon kan..salam hari raya kak sue!!

SuFarizan said...

salam hr raya nad..tulah tgk maira pon makin comel skrg..dah pandai senyum lebar pon..dah shopping baju raya ke nad?