BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

21 February 2009

Kesian dia..tp tulah xde jodoh

Salam sume,

semalam hubby aku ada citer pasal kawan dia nie..aku pon kenal gak la sbb sll ada function mesti jumpa dgn dorg berdua nie..awek dia cantik n baik orgnye..stelah hampir 4thn bercinta, sebelum masuk thn 2009 dorg dah x couple..patut la dah lama x nampak dorg bersama2 lagi n pompuan tu pon dah lama x guna keta n motor bf dia..rupanye dah break off..kesian kat awek dia kan?

sbb apa aku kesian kat awek dia adalah kerana dia mmg mengharap sgt pada bf dia nie..siap rancang nk wedding camne dan nk buat reception kat sibu gak even dorg ni org semenanjung..bf dia tu org melaka n awek dia org kajang.. dulu2 awek dia sll la tanye aku bila nk ada baby pastu aku jwb la on the way buat baby la nie..pastu aku pon mesti ler tanye soklan wajib kat dia bila nk kawen? sbb dia tanya pasal aku kan? sat g klu aku x tanye dia pape kot dia terasa hati plak..hahaha..dia x jawab tapi dia suh tanye bf dia..aku yang sengal ni pon tanye la bf dia bila nk kawen? bf dia leh jawab ala enjoy dl, blom masanye lagi..depan awek dia leh jawab camtu..hampeh punye bf..kesian kat awek dia kan?

skrg nie kisah cinta dan clash dorg menjadi perbualan hangat la di kalangan kawan2 hubby aku..yelah, dorg ni hot couple..cam belangkas, ke mana peg
i mesti berdua aje..smpai penah kena sound dgn bos dorg. kawin2 la..buat apa tunggu lagi. nti lama2 bosan tau..tp tulah, klu pompuan aje yg nak kawin tapi lelaki tu belum bersedia nk buat camne kan? kesian kat awek dia kan?

aku kenal la dgn bf dia nie. eh skrg dah x-bf dia..mmg jenis lelaki yg kaki enjoy la..x suka pada komitmen nie..mgkin buat masa skrg nie dia nak enjoy dl kot tapi umur dia bkn muda lg..dah 28 pon, tapi tulah kan jodoh pertemuan di tangan Allah..bercinta lama2 pon klu Allah kata dia bukan jodoh kita mmg xde la jodoh kita..sape yang boleh lawan kuasa Allah..kita hanya merancang namun Allah yang menentukan..

Aku nk citer gak la..dl sblm kawin dgn hubby aku mmg byk la episod berendam air mata nie..mana taknye, hubby aku lps training terus posting ke Kuching. Jauh giler, nk jumpa mmg susah la..tepon je yg jadi perantara. sedih la plak ingat kisah lama..hahaha..poyos tul aku nie.. aku plak masa tu praktikal kat kuantan. pastu ada la satu insiden di mana hubby aku buat hal..dia leh terpikat kat org sarawak la..minah tu g layan plak tuh..punye la ramai lg anggota hubby aku yg ikut nape la dia leh pandang hubby aku yg x hensem tu..huhu(bg aku hubby aku hensem je)..hehehe..mungkin Allah nk duga hubungan kami..hampir seminggu gak la dia bengong camtuh..pastu aku ni hari2 la merenung nasib dlm bilik..nasib baik pemikiran waras hasil pembacaan buku motivasi. aku pon tepon la mak mertua (masa tu bakal la) aku bgtau yang anak dia dah x nak aku..mak dia terkejut giler siap nangis2 lagi..hahaha..kelakar la plak bila ingat..pastu dia tanya pasal apa anak dia dah x mao aku, aku pon apa lagi buat la drama bersiri..aku ckp yg anak dia dah dapat org sarawak..kelam kabut keluarga mertua aku..huhu..mmg bapak dia hangin la..terus tepon ugut anak dia..siap ckp g apa2 pon ayah nak Su jadi menantu..huhu..sebijik cam drama kan? kelakar gila bila ingat sekarang..hehehe..setakat nie itulah dugaan yang paling hebat penah melanda hubungan kami..lps aje hubby aku menyesal dgn perbuatan dia dan2 ajak aku kawin..hehehe..aku pon ckp la dgn mak aku yg si farizan ni ajak kawin..mak aku x bg plak sbb masih study..so, mak aku suh bertunang dl..pastu hubby aku pon ckp la dgn family dia n kami pon bertunang la n tetapkan tarikh pernikahan kami sekali.masa masalah tu melanda aku mmg x putus2 berdoa minta Allah tunjukkan klu betol dia jodoh aku dkt kan la dia di hati aku n klu dia bukan jodoh aku jauhkan la dari hati aku..Alhamdulillah, Allah kabulkan doa aku dan dia mmg ditakdirkan untuk aku dan aku ditakdirkan untuk dia..cewah! ayat poyo giler..uwek! nk muntah la plak..hehehe...aku rase klu xde episod tu dlm perhubungan kami mungkin sampai skrg aku belum kawin agaknye..

bagi yang bercinta lama2 tuh aku faham perasaan korang..mmg bercinta nie memenatkan. Nak plak bagi pompuan, mmg penat giler..nk melayan perasaan lagi, jelous tu dah semestinya..bila dah kawin mmg lega giler perasaan nie..bkn aku ckp bila dah kawin xde masalah tapi kurang sikit la..jelous pon dah berkurangan sbb kita sentiasa ada dekat dgn dia..klu bertuah dapat la suami yang baik n beriman..klu x baik pon kita sebagai isteri la kena nasihatkan..kawin ni bukan utk suka2..byk tanggungjawab yg perlu kita pikul..tegur menegur antara satu sama lain..klu x solat sama2 tegur, klu lupa sama2 ingatkan..klu btol2 faham apa tujuan perkahwinan ni InsyaAllah kita akan selamat di dunia dan akhirat..tp aku nk ingatkan lelaki walupon dia kawin sampai 4 org skalipon tanggungjawab pada mak dia adalah yang paling utama. aku takut sangat kalu mak mertua aku terasa hati dgn hubby aku..x selamat dunia akhirat beb..susah nk digambarkan dgn perkataan keseronokan berkahwin nie..yang aku tau kawin mmg best..hehehe..jom ramai2 kawin..

Tadi dpt call dari hubby aku..nk tukar keta plak dah..hai mcm2 la dia ni..aku ikut aje malas nk bising2...tukar keta boleh, jangan tukar isteri sudah..Nauzubillah, minta jauh sgt2 perkara buruk camtuh..

0 comments: